Recente projecten

Tekenen voor kinderen, Zeist/Utrecht

De Stichting Tekenen voor Kinderen is een groep professionele tekenaar die kinderen in bijzondere situaties een klein, magisch moment willen bezorgen door middel van een tekening. Het gaat dan bijvoorbeeld om kinderen in een ziekenhuis, asielzoekerscentrum, revalidatiecentrum of medisch kinderdagverblijf. Wij ontvingen een verzoek voor een financiële bijdrage in de onkosten en reiskosten van de tekenaars en hebben hier positief op gereageerd.

Muziekinstrumenten t.b.v. beginners, Houtens Muziek Collectief, Houten

Met een stijgende vraag naar beginnerslessen in Houten, komt er ook meer vraag naar muziekinstrumenten. Het Houtens Muziek Collectief zorgt voor de instrumenten bij de beginnerslessen heeft niet voldoende middelen om deze instrumenten voor alle projecten die gaan starten te betalen. In hun zoektocht naar financiële ondersteuning kwamen ze o.a. bij ons uit. Het bestuur van de Stichting Mazzel heeft besloten het HMC een ‘mazzeltje’ te geven.

Jubileum de Zonnebloem, Schalkwijk

De Zonnebloem is in heel Nederland een begrip en dit jaar bestaat de afdeling Schalkwijk, Tull en ’t Waal en ’t Goy 50 jaar. Een grote groep vrijwilligers staat al 50 jaar klaar om mensen met een lichamelijke beperking of eenzame mensen een bezoek te brengen. Daarnaast organiseren ze jaarlijks diverse activiteiten om hun gasten een aantal gezellige uurtjes te bezorgen. Om hun jubileum te kunnen vieren hebben ze de Stichting Mazzel gevraagd om ze hierbij financieel te ondersteunen. De activiteiten van De Zonnebloem passen goed binnen onze doelstellingen dus hebben wij een donatie gedaan.

Fulco’s Vocaal Festival, IJsselstein

Fulco’s Regionaal Mannenkoor organiseert sinds een aantal jaar het Fulco’s Vocaal Festival. Op 12 podia, grotendeels gelegen in het historische centrum van IJsselstein, treden circa 60 koren op. Zij hebben een breed repertoire en trekken een publiek van ruim 7.000 bezoeker. Stichting Mazzel draagt financieel bij aan het mogelijk maken van dit gratis publieksevenement.

Erfgoed muziekfestival, Schalkwijk

In 2017 en 2019 is in Schalkwijk het erfgoedmuziekfestival georganiseerd. Het doel hiervan in tweeledig. Aan de ene kant wil men graag zoveel mogelijk mensen kennis laten maken de land- en erfgoederen, de natuur, monumenten en de regionale geschiedenis. Aan de andere kant wil men de sociale cohesie in het dorp Schalkwijk en de omliggende dorpen in de gemeente Houten vergroten. Het festival bestaat uit concerten, voordrachten en tentoonstellingen en krijgt een financieel steuntje in de rug van stichting Mazzel.

True doors, Loerickerstee, Houten

In de Loericker Stee wonen mensen met lichamelijke problemen en geheugenproblemen die verpleeghuiszorg nodig hebben. Om de mensen die hier wonen meer een thuis-gevoel te geven, wilde men als test een aantal deuren voorzien van True Door stickers. Door deze ‘deurvullende’ stickers, die een foto zijn van de voordeur van het huis waar de mensen vandaan komen, kunnen mensen zich beter oriënteren en gaan ze terug naar hun ‘eigen huis’. Stichting Mazzel heeft een gift gedaan waarmee dit project gerealiseerd kon worden.

Stichting Bijzonder Bos, Werkhoven

Bijzonder Bos is een gedenkbos waar men een boom kan planten ter herinnering aan een speciaal moment en naar toe kunnen gaan als daar behoefte aan is. Het wandelpad naar het bos in aanplant toe is een fraai stukje natuur geworden met o.a. een mooie vijver.

Samen in Actie, Houten

Samen in Actie is een vrijwilligersnetwerk voor jongeren die geloven in een samenleving waarin mensen naar elkaar omzien. Zo loopt er in Houten o.a. een project waarbij jonge vrijwilligers geïsoleerde jongeren helpen.

Sportfonds Houten

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur maakt het mogelijk dat kinderen uit gezinnen waar weinig geld is, mee kunnen doen. Zo kunnen via Sportfonds Houten (met dank aan stichting Mazzel) een aantal kinderen lekker sporten en 4 kinderen hun zwemdiploma halen.

Stichting Shine, Houten

Dit jaar organiseert stichting Shine een wijkmusical in Noord-Oost Houten (rondom Het Wed). Het streven is om meer contact tussen de bewoners te realiseren  en zo mensen van verschillende herkomst met elkaar te verbinden.
Op 20 maart 2016 is het resultaat te zien!